Zoek accommodatie & doe een vrijblijvende aanvraag
from 144 €

Nov
Dec

Korte beschrijving

Fiets van Graun naar de Reschen Alm.

Beschrijving

Grindwegen, bospaden, single trails en een duwgedeelte. De route gaat steil omhoog en dan steil de andere kant op. Voor trailliefhebbers is de tocht rond de Reschen Alm een smakelijke ervaring.

Startpunt van de tocht

Graun

Eindpunt van de tour

Reschen Alm

Routebeschrijving

Mountainbikers starten in de gemeente Graun direct in Reschen bij de splitsing van fietspaden bij de Alpenmelkerij. De route voert eerst in westelijke richting langs het meer tot aan het dalstation van de kabelbaan Belpiano. Hier trappen fietsers licht bergopwaarts over de geasfalteerde weg richting Rojen. Na een korte afdaling fietsen mountainbikers over een geasfalteerd militair pad naar de Reschen Alm en genieten van het prachtige uitzicht op het Reschen meer en de Ötztaler Alpen. Bij de Reschen Alm kunnen fietsers even Rasen en zich opfrissen. De route gaat dan verder langs oude kazernes richting de grens en fietsers volgen de borden naar Grünsee. Hier wachten fietsers mooie paden en een duwgedeelte.

Na het bergmeer daalt de route over gemakkelijke paden af naar het bergstation Kastealpe aan de Reschen Bundesstraße. Fietsers nemen hier de oude Via Claudia Augusta en slaan aan de voet van de berg linksaf en rijden steil over grindwegen naar de Kastelalpe. Eenmaal boven sla je rechtsaf richting het zuiden en Plamort. Een prachtig pad leidt fietsers naar de grens en langs gepantserde barrières naar Plamort, waar fietsers worden overweldigd door het uitzicht op de Ortler en de meren Reschen en Haider. Vanaf hier fietsen fietsers over een militair pad terug naar Reschen.

Uitrusting

Mountainbike, helm, wind- en regenbescherming, zonnebril, luchtpomp

Openbaar vervoer

Treinen stoppen bij de stations van Bolzano, Merano en Malles.

Routebeschrijving

Brenner-snelweg A22, afslag Bolzano Süd, MEBO-snelweg, afslag Merano, Val Venosta rijksweg SS38 naar Graun