Zoek accommodatie & doe een vrijblijvende aanvraag

Skitocht naar de Schönjöchl

Achter de zeven bergen... Nee, we willen het hier niet over zeven dwergen hebben. Maar je zou op dezelfde manier kunnen beginnen als je het droomland Sarntal in Zuid-Tirol wilt beschrijven.

Vanuit Bolzano is het dal alleen bereikbaar via een smalle weg met veel bochten en lange tunnels. Maar de reis is de moeite waard, want het Sarntal is een paradijs voor natuurliefhebbers. Grotendeels ongerepte landschappen nodigen uit tot wandelen en fietsen. In de winter is hier een klein, gezinsvriendelijk skigebied en zijn er veel mogelijkheden voor skitoeristen om hun vaardigheden te ontwikkelen. Bijvoorbeeld op de loipe naar Schönjöchlspitz.

Routebeschrijving

Deze gemakkelijke skitocht begint in Pens. Steek de rivier de Talfer over naar rechts en volg pad 12 steil door het bos naast een beek. Omdat het bos nu breder wordt, wordt het terrein ook vlakker en lijkt de klim al snel minder zwaar. Bij een splitsing van het pad ga je links verder en voorbij de bosgrens een bodem in.

Hier kun je de top van de Schönjöchl al zien. Na in totaal 3 uur heb je de top bereikt. De afdaling volgt het pad naar boven.

Details van de tocht:

• Lengte: 3 uur
  • Hoogteverschil: 900 m
  • Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk
  • Lawinegevaar: bij verse sneeuw een lawinebericht aanvragen

Huidige vakantieaanbiedingen

from 110 €
Hotel Fameli

Family hotel at Valdaora, near the Kronplatz - a place to play, have fun, enjoy moments of relaxation and sample really delicious food.

To the hotel
from 94 €
Wirtshaushotel Alpenrose

In the heart of the Dolomites - ideal starting point for pleasure-seekers and sports lovers. Experience a perfect break from everyday life!